Home PageFaq – veel gestelde vragen

FAQ – Veel Gestelde Vragen

Algemeen

Waarom heeft Dental Toys geen eigen website meer?

Dental Toys had tot voor kort een eigen website. Tegenwoordig wordt u automatisch doorgestuurd naar de landingspagina ‘tandarts’ op de Fun Trader website. We merkten dat veel van onze Dental Toys klanten ook de weg naar Fun Trader wisten te vinden en dat prijsstelling (vanwege de aantallen) daar soms niet eenduidig waren. Ook hadden we op Dental Toys slechts een zeer klein assortiment speeltjes ten opzichte van de Fun Trader website. We hebben daarom besloten om de beide sites samen te voegen wat ook technisch en praktisch veel voordelen oplevert.

Werkt mijn Dental Toys wachtwoord nog?

Nee helaas. U dient zich eenmalig opnieuw te registreren op onze website. Het platform is exact hetzelfde dus u zult zich gelijk in een vertrouwde omgeving wanen. Maar dan met veel meer keus en ook nog eens veel goedkoper!

Waarom zoveel “Tijdelijk uitverkocht!”?

Onze website is erg dynamisch en wordt de hele dag door automatisch bijgewerkt. Het kan dus zomaar zijn dat producten die u ‘s ochtends heeft bekeken, s’ middags al uitverkocht zijn.. Om dat zoveel mogelijk te beperken hebben we de minimale ‘stock’ al vrij hoog aangehouden. Dan nog is er veel ‘beweging’ op onze website.

Waarom laat Fun Trader de “Tijdelijk uitverkocht” items staan op de website?

Goed punt. Een punt wat voortdurend onder de loep voor verbetering ligt. We laten het staan omdat we in het item ook laten zien wanneer het betreffende artikel weer beschikbaar is. Voor veel van onze klanten is dat belangrijke info omdat ze graag herhalingsorders op dergelijke producten plaatsen.

Waarom zulke ‘hoge’ minimale aantallen?

Fun Trader is een groothandel. Wij bieden onze producten zo scherp mogelijk aan. Dat kan alleen als we daar zo weinig mogelijk handelingen bij hebben. Daarom kan het voorkomen dat bij sommige producten de minimale aantallen aan de hoge kant liggen. Dat heeft met de verpakking te maken. Wij zijn voortdurend bezig om verpakkingseenheden aan te (laten) passen om ook kleinere aantallen mogelijk te maken voor evengoed scherpe prijzen.

Soms kunnen we een uitzondering maken op de verpakkingsgrootte. Neem dus vooral ook contact met ons op als u een dergelijk geval heeft. Dan kunnen we kijken of we op uw verzoek kunnen ingaan. We komen er altijd samen uit. Veelal hebben we ook soortgelijke producten in kleinere minimum afname.

 

Hoe kan ik bestellen?

U kunt een bestelling plaatsen via www.funtrader.nl, via e-mail of telefonisch bij onze vertegenwoordiger Ezra van Laar (06-50449504).

Het bestelproces in stappen:

  1. Maak een account aan als u een nieuwe klant bent (uw account wordt actief na goedkeuring Fun Trader)
  2. Plaats de gewenste artikelen in uw winkelwagen.
  3. Klik op ‘naar kassa’.
  4. Kies een betaalmethode en rond uw bestelling af.
  5. De bestelling is afgerond. U ontvangt een bevestiging via e-mail.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?

Ja, ook in het buitenland kun je artikelen van Fun Trader bestellen en ontvangen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik nog iets toevoegen aan de bestelling?

Het is mogelijk om nog iets aan uw bestelling toe te voegen mits uw bestelling nog niet is verwerkt in ons magazijn. Als hij nog niet verwerkt is, dan kunt u nog artikelen toevoegen aan een lopende bestelling zonder extra verzendkosten voor de aanvulling. Als u nog iets toe wilt voegen moet dit zo snel mogelijk na het plaatsen van de bestelling. Hiervoor kunt u het makkelijkst telefonisch contact met ons opnemen: 06-50449504. Er wordt een nieuwe factuur gestuurd waarop de uiteindelijke bestelling staat vermeld. Indien u al betaald hebt kunt u het verschil in bedrag nog naar ons toe overmaken.

Kan ik bestellen zonder klantnummer / account?

U kunt bij Fun Trader geen bestelling plaatsen zonder account. U moet zich eenmalig registreren om te kunnen bestellen. Hiermee kunt u eenvoudig inloggen op de webshop en evt uw gegevens beheren.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Als u een bestelling plaatst via Fun Trader, moet u bij het invullen van uw gegevens een e-mailadres aangeven. Als u deze invult, krijg u automatisch een bevestigingsmail naar het door uw opgegeven e-mailadres. Vergeet dus ook niet het e-mailadres goed in te vullen! Mochten er zich bij het verwerken van uw order onverhoopt nog bijzonderheden voordoen, dan krijg u per mail of telefoon bericht.

Wanneer u per telefoon of e-mail bestelt, kunnen wij op verzoek een orderbevestiging per mail doen toekomen.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, hebben jullie mijn bestelling wel ontvangen?

Het versturen van de bevestiging gaat automatisch. Het is mogelijk dat u per ongeluk een typefout bij het invoeren van uw mailadres hebt gemaakt. Af en toe komt het voor dat onze bevestigingsmail door spam filters worden tegengehouden. Wil u toch graag alsnog een bevestiging van uw bestelling, neem dan contact met ons op via het contactformulier, chat of telefonisch.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als u een gedeelte of de hele bestelling wilt annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op na het plaatsen van de bestelling. Als uw bestelling al is ingepakt, kunnen we de bestelling niet meer annuleren. U kunt in dit geval het beste contact opnemen met Ezra van Laar 06-50449504.

Moet ik voor een minimum bedrag aan artikelen bestellen?

Nee, er is geen minimum aantal artikelen of bedrag nodig om te bestellen. Voor orders onder de €150,00 rekenen wij een bijdrage in de distributiekosten / administratiekosten van € 15,00.

Een artikel wat ik wil bestellen is niet meer op voorraad. Wat moet ik doen?

Doorgaans hebben wij alle artikelen voldoende op voorraad. Mocht het voorkomen dat een artikel niet voorradig is dan zullen wij dit melden in de webshop. U kunt in het veld opmerkingen aangeven dat u het product graag geleverd wilt krijgen zodra deze weer beschikbaar is. Natuurlijk mag u ook gewoon even contact met ons opnemen om uw wensen door te geven.

Waar kan ik de catalogus aanvragen?

Fun Trader heeft enkel een zomer catalogus. Die is gelijk als de map waar onze vertegenwoordigers mee werken maar dan digitaal. Wilt u een link naar de digitale catalogus? Geen probleem. Neem contact op met uw contactpersoon en/of met ons kantoor op 038-888 32 68. Mailen mag natuurlijk ook naar info@funtrader.nl

Hou er aub rekening mee dat de zomercatalogus ook items kan bevatten die inmiddels vervangen zijn voor soortgelijke danwel zijn uitverkocht. Wilt u zeker weten of het gewenste artikel nog beschikbaar is? Raadpleeg dan onze website.

Hebben jullie ook artikelen in de aanbieding?

Jazeker, je vindt regelmatig een selectie afgeprijsde artikelen en mooie koopjes op onze webshop. Deze zijn te herkennen aan de speciale banner (per product). Ook zullen er regelmatig vouchercodes te verkrijgen zijn bij acties op bijvoorbeeld FaceBook en Twitter.

Bezorgen

Wat is jullie levertijd?

Wij streven ernaar om iedere bestelling binnen één week uit te leveren. Hierbij maakt het geen verschil of u via Ideal betaald of factuur.

Bestelt u een artikel dat niet op voorraad is, dan informeren wij je hierover via mail of telefoon.

Bestellingen worden over het algemeen door onze eigen distributie verzonden. Wij werken met verschillende routes door het land heen en de bestelling zal worden gebracht wanneer de route het dichtst bij u in de buurt komt. Hierbij kan het ook voorkomen dat wij u bestelling leveren op een avond of op een zaterdag.

Soms wordt de bestelling verstuurd via de pakketdienst (PostNL). Deze bezorgt de bestelling op werkdagen van ongeveer 8:00 uur tot 17:00 uur. Het is helaas niet mogelijk om een tijdstip aan te geven. Het tijdstip van bezorging is afhankelijk van de route van de bezorger en hier hebben wij geen invloed op.

Wat zijn de verzendkosten?

Wanneer uw order < € 150,00 excl. btw is rekenen een wij  een standaard bedrag aan orderkosten van € 15,00. Hierin zitten de verzendkosten reeds verwerkt.

Bij orders boven de €150,00 worden er geen order/verzendkosten in rekening gebracht.

Ik heb iets besteld, maar heb nog niets binnen

Alle bestellingen worden binnen één week aan u verzonden. Tenzij anders wordt aangegeven.

Heeft u bestelling gedaan en nog niets ontvangen? Controleer dan eerst of u een bevestiging hebt ontvangen van de opdracht/bestelling. Indien u wel een bevestigingsmail heeft ontvangen kunt u de routeplanning of track & trace bij ons opvragen en controleren. Hierbij  kunt u zien waar uw bestelling is. Indien niet duidelijk is waar de bestelling is gebleven kun je contact met ons opnemen.

Wat als ik niet op het afleveradres aanwezig ben als de bestelling wordt gebracht?

Bestellingen worden over het algemeen door onze eigen distributie verzonden. Wij werken met verschillende routes door het land heen en de bestelling zal worden gebracht wanneer de route het dichtst bij u in de buurt komt. Als u niet aanwezig bent zal er contact worden opgenomen en een afspraak worden gemaakt wanneer de bestelling kan worden afgeleverd of waar de bestelling elders kan worden achtergelaten.

De bestelling kan ook worden verstuurd via PostNL. Als u niet aanwezig bent als het pakket bij u wordt aangeboden komt de pakketdienst de volgende werkdag nogmaals langs. Wanneer de chauffeur wederom niemand aantreft en het pakket verder niet kan afleveren, dan laat deze een bericht achter met een telefoonnummer van het depot. U heeft dan een paar dagen de tijd om contact op te nemen met het betreffende depot om een nieuwe bezorgafspraak te maken of waar u het kan afhalen. Als u echter niet binnen deze periode reageert, gaat het pakket automatisch retour naar Fun Trader. Wij zullen hierna wel extra distributiekosten bij u in rekening brengen.

 

Kan ik mijn bestelling ook naar een postbus / ander adres laten versturen?

Via het online bestelformulier kunt u het gewenste afleveradres opgeven. Het is helaas niet mogelijk om de bestelling naar een postbus te laten versturen.

Wat is track & trace?

Voor de klanten die via internet bestellen en hun mailadres hebben ingevuld, bestaat er een extra service. Als het pakket bij ons door de pakketdienst wordt opgehaald, krijgen we een Barcode. Via deze barcode kunt u precies volgen waar het pakket is op de website van PostNL. Zo kun u te allen tijde het pakket traceren. 

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Nee. Het is (nog) niet mogelijk uw bestelling zelf af te halen.

De bezorgdienst heeft mijn pakket beschadigd, wat nu?

Neem in dit geval snel contact met ons op via info@funtrader.nl  zodat wij voor een passende oplossing kunnen zorgen.

Betalen

Moet ik bij een nalevering nog een keer verzendkosten betalen?

Bij een nalevering hoeft u niet nogmaals verzendkosten te betalen. Deze worden gratis nageleverd.

Wanneer u na een eerdere bestelling nog een paar extra artikelen wilt bestellen, dan geldt dit weer als een nieuwe bestelling waarover transportkosten worden berekend, afhankelijk van het bedrag dat je besteedt.

Ik heb een herinnering gekregen.

Wanneer u een herinnering hebt ontvangen dan hebben wij (een deel van) de betaling van uw bestelling nog niet van je ontvangen. Na je betaling duurt het 2 à 4 dagen voordat wij uw betaling hebben verwerkt. Het kan voorkomen dat in de tussenliggende tijd van betaling en verwerking een herinnering wordt verstuurd. U kunt deze dan als niet verstuurd beschouwen.
Wanneer u een herinnering hebt ontvangen en langer dan 4 dagen geleden uw betaling heeft verricht, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
De  herinnering ontvang je u per e-mail. Als wij geen geldig e-mailadres hebben ontvangt u de herinnering per post. Houdt er rekening mee dat bij een volgende herinnering € 15,00 voor bijkomende kosten in rekening wordt gebracht.

Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen met de online betaalmethode iDEAL of op rekening.

Kiest u voor achteraf betalen, dan is het mogelijk dat de levering een werkdag langer in beslag neemt. Het kan voorkomen dat Fun Trader  in sommige gevallen toch om vooruitbetaling vraagt, zodat de bestelling pas wordt verstuurd als de betaling door ons is ontvangen. In dit geval ontvang u zo snel mogelijk na het plaatsen van je bestelling een bericht met de proforma-factuur.

De factuur van uw bestelling wordt verstuurd naar het door u opgegeven e-mailadres. Als u gekozen heeft voor achteraf betalen, kunt u het factuurbedrag binnen 14 dagen overmaken op ons bankrekeningnummer: ABN AMRO: NL95ABNA0488737036 t.n.v. Fun Trader. Vergeet bij betaling niet het klantnummer en factuurnummer te vermelden, daar deze voor ons anders niet te traceren is.

Kan ik een kopie van een factuur opvragen?

Heeft u geen factuur ontvangen of hem per ongeluk weggegooid? U kunt een kopiefactuur aanvragen via het contactformulier of rechtstreeks naar administratie@funtrader.nl

Ook kunt u kijken in de spambox of ongewenste e-mail of onze factuur daarin is aangekomen. Hier moet u aangeven dat u onze e-mails voortaan accepteert.

Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?

Als de iDEAL betaling mislukt is, is uw bestelling wel bij ons binnen gekomen. U hoeft dus niet nogmaals de bestelling te doen. Indien de iDEAL betaling mislukt is kunt u het geld zelf overmaken op onze rekening: ABN AMRO NL95ABNA0488737036 t.n.v. Fun Trader o.v.v. uw klantnummer en klantnaam.

Wat is de betalingstermijn?

U dient de factuur binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen te betalen. Indien u een verzoek om vooruitbetaling hebt ontvangen, dient u het bedrag binnen 7 dagen (Nederland) of 14 dagen (België, Duitsland, overig) te betalen.

Wat is het bankrekeningnummer van Fun Trader?

Het bankrekeningnummer is ABN AMRO NL95ABNA0488737036.

Waarom moet ik vooruit betalen?

Wanneer u nog rekeningen hebt open staan, zal gewacht worden tot deze betaald zijn alvorens de nieuwe bestelling wordt verstuurd. Verder kijkt de financiële administratie of er noodzaak is om betaling vooraf te vragen. Fun Trader behoudt zich het recht voor om onder bepaalde omstandigheden bestellingen pas te verzenden nadat uw betaling is ontvangen. U wordt hier echter vooraf via e-mail over geïnformeerd.

Daarnaast vragen we om vooruitbetaling als het afleveradres afwijkt van het factuuradres. Voor een snellere afhandeling raden wij u aan om met iDEAL te betalen, anders kun je een betalingsbewijs sturen naar administratie@funtrader.nl. Vermeld hierbij uw gegevens en klantnummer zodat wij je bestelling sneller gereed kunnen maken.

U krijgt de proforma-factuur per e-mail of post toegezonden. Zodra je betaling binnen 7 dagen (Nederland) of 14 dagen (Buitenland) door ons is ontvangen, wordt de bestelling aan u verzonden. Is het bedrag niet binnen de termijn voldaan, dan wordt de order uit ons systeem verwijderd.

Ik heb teveel overgemaakt, hoe ontvang ik dit terug?

Neem in dit geval even contact op met onze administratie. Zij zullen u verder helpen.

Is er een mogelijkheid voor korting?

Omdat onze prijzen al heel erg scherp zijn is er geen korting mogelijk. Toch hebben we op frequente basis kortingen d.m.v. vouchers die je kunt krijgen door bijvoorbeeld onze FaceBook pagina te ‘liken’ of een actie via Twitter.

Garantie & retouren

Is er een garantietermijn?

Controleer uw bestelling altijd binnen 2 werkdagen na ontvangst. Op deze manier weet u zelf of de bestelling in orde is en kunt u ons tijdig op de hoogte stellen van eventuele manco’s of klachten.
In het geval van breuk of manco (aantal ontvangen stuks is anders dan op de pakbon) sturen wij je zo snel mogelijk opnieuw de betreffende artikelen op.

Wanneer na het in gebruik nemen van het speelgoed u nog tegen klachten aanloopt, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Wij zullen in overleg zoeken naar de best passende oplossing.

Er ontbreken artikelen in mijn bestelling

Op het moment van verzending is uw bestelling ingepakt en gecontroleerd. De kans dat er iets ontbreekt is heel erg klein. Let u a.u.b. op de eenheden bij controleren. Sommige producten zitten met een aantal in een verpakking. Controleer of het artikel wat mist op de pakbon staat en of die is afgevinkt. Als dit het geval is kun je telefonisch contact met ons opnemen.

Een artikel is defect. Wat moet ik doen?

Mocht het product tijdens normaal gebruik stuk gaan, dan kun u contact opnemen met onze klantenservice om te kijken of dit binnen de garantie valt. U dient dit binnen een redelijke termijn, nadat je hebt ontdekt dat het product niet voldeed, aan ons door te geven.

Het artikel is niet naar verwachting. Wat moet ik doen?

Neem contact op met onze vertegenwoordiger Ezra van Laar, tel. 06-504 49 504. Hij maakt een afspraak om de ‘klacht’ te bespreken en zonodig op locatie te komen bekijken. We komen er vast met u uit.

Wat is de terugstorttermijn?

De terugstorttermijn gaat in zodra de retouropdracht bij Fun Trader is verwerkt. Als u de factuur nog niet hebt voldaan vervalt de betalingsverplichting tot u de creditnota hebt ontvangen en deze in mindering kan brengen. Als u het bedrag al voldaan hebt wordt het geld binnen twee weken teruggestort op uw rekening.

Informatie & voorwaarden

Wat zijn cookies?

Onze webserver stuurt een unieke code naar uw internet browser. Deze slaat de code op en stuurt hem elke keer weer terug naar onze webserver als er een pagina van onze server wordt opgevraagd. Daardoor kunnen wij onthouden wat er in uw winkelwagen geplaatst is. Cookies zijn volkomen ongevaarlijk. Bovendien wordt het cookie weer verwijderd nadat u uw internet browser afsluit. Let op: uw winkelwagen wordt dan ook geleegd, mocht u nog niet besteld hebben.

Mag ik afbeeldingen van Fun Trader gebruiken op mijn eigen website?

Het is niet toegestaan om beeldmateriaal en teksten te kopiëren zonder schriftelijke toestemming van Fun Trader. Op het gemaakte beeldmateriaal berust copyright.

Wat is een het CE label?

Alle artikelen die Fun Trader verkoopt, zijn gekeurd volgens een Europese standaard, de CE-norm. Alle speelgoedartikelen in Nederland zijn verplicht dit CE-label te dragen. Dit houdt in: geschikt voor kinderen van 3 jaar en ouder i.v.m. mogelijke kleine onderdelen. Bij artikelen wettelijk goedgekeurd voor kinderen jonger dan 3 jaar wordt expliciet een leeftijd vermeld.

Klachtenafhandeling

Procedure voor het melden van een klacht:

  1. Bel, mail of stuur een brief over uw klacht.
  2. Zodra wij de klacht binnen hebben krijgt u daarvan een bevestiging.
  3. Alle klachten worden binnen 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, behandeld. Hierbij wordt contact met u opgenomen om ervoor te zorgen dat het opgelost kan worden.

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

Onze uitgebreide algemene voorwaarden vindt u tijdens het aanmaken van je account. Deze moeten worden geaccepteerd om het account te voltooien. Natuurlijk kunt u deze nog eens doorlezen door hier te klikken.

Wat is jullie privacy policy?

Fun Trader respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Fun Trader zal de persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.
Fun Trader gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:
• Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om de bestelling uit te voeren en u van de verloop daarvan op de hoogte te houden.
• Wij gebruiken uw e-mailadres om u te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als u hier niet langer prijs op stelt, kunt u zich uitschrijven op onze website.
• Als u bij Fun Trader een bestelling plaatst bewaren wij, indien gewenst,uw gegevens op een Secure Server. U kunt een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven zodat uw naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens, niet bij iedere nieuwe bestelling opnieuw in hoeft te vullen.
• Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
• Als u besluit een recensie te schrijven, kun u zelf kiezen of u uw naam toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers, maar behouden het recht bijdragen die niet aan onze sitevoorwaarden voldoen niet te publiceren.

Als u nog vragen hebt over ons privacy beleid kunt u contact opnemen.